Začal nám nový rok a sezona 2018 se blíží. Zatímco auto odpočívá v garáži už někdy od druhé poloviny října, já spřádám plány na další práce. V zatím jediném článku na téma renovace a servisu jsem zmínil několik věcí, tak se na to podíváme s odstupem času.

Nejprve tedy novinky. Po důkladném rozvažování jsem už na podzim objednal u BSR Czech silnější zadní stabilizátor od Eibachu (s homologací, jak jinak). Vím, že dlouhodobě hájím sériový stav auta, nicméně zrovna tahle úprava je v případě rozhodnutí snadno opravitelná do původního stavu. Nehledě ke stovkám článků a diskuzí o tom, jak pouze jiný zadní stabilizátor vylepší chování auta. Rozhodlo ve finále Ryanovo doporučení na E39source.com.

Stabilizátor se dá vyměnit i přední (s poměrně komplikovanou montáží), ale s tím ještě počkám. Na okruhy nejezdím a auto by bylo zbytečně tvrdé.

Tudíž je výměna stabíku tou poslední úpravou, kterou na autě proti sérii provedu. Výfuk a stabilizátor, nic víc :).

Ohýbaná tyč dorazila už někdy v listopadu (po 4 měsících čekání) a oproti očekávání set neobsahoval úchyty. Na tuto eventualitu jsem byl připraven a protože když už, tak už, objednal jsem je od Beast Power, což je obecně doporučovaná kombinace s Eibachem. Objednávku jsem dělal až dneska (Vánoce mě poměrně vyčerpaly :), tak doufám, že do cca 4-5 týdnů dorazí.

A co dál?

Auto půjde do servisu v březnu a seznam činností vypadá zatím zhruba takto:

  • Výměny náplní (oleje – motor, diff, převodovka).
  • Filtry (vzduch, olej, kabinový).
  • Nové svíčky.
  • Nové uložení kardanu.
  • Brzdové hadice na všech kolech + nová brzdovka.
  • Kontrola geometrie.
  • Vyřešení cvakání zahřátých předních kol při rejdu (ložiska, nejspíš).
  • Rozvody (nejsou reálně potřeba, ještě je zvážím, hlavně kvůli ceně :))

No a potom kosmetika:

  • Rozleštění škrábanců na PP zrcátku od větve, popř. přelakování.
  • Aplikace kondicionéru na keramický nástřik.

A z dílů bychom letos mohli pořešit:

  • Nové bezpečnostní pásy vpředu.
  • Střešní lišty.
  • Motor stahovačky ve dveřích u řidiče.

Uvidíme, na kolik celá tahle sranda vyjde a podle toho se rozhodnu, co dál. Je pořád spousta věcí, které by si M5 zasloužila, ale jak jsem říkal už dříve – nikam nespěchám a času je dost. Minimálně dokud budou náhradní díly ve skladech BMW :).