Od počátku jsem přijal premisu, že pokud má motor najeto maximálně 20 tisíc km, není třeba ho nijak extrémně řešit. Jeho projev byl velmi tichý, chyběly obvyklé neduhy M5ek (cvakající VANOSy, popř. rachtání prasklých šál na klikovém hřídeli), táhnul rovnoměrně, auto nekouřilo. Protože je ale M5 vyhlášená v komunitách svým citlivým motorem, pořád trpím lehkou paranoiou, že se s ním něco může stát. Obvyklé způsoby odhalení potíží, typicky diagnostika či kompresní test, nemusí signalizovat vůbec nic, což člověku moc nepřidá. Po diskuzi se zkušenějšími jsem nakonec akceptoval fakt, že není třeba se o motor bát do chvíle, než se s ním něco stane. Protože potom stejně bude nutno situaci vyřešit. Tak proč se stresovat teď, že…

Ačkoli předchozí majitel investoval v posledním roce do brzdového obložení obou náprav, výměny oleje, částečné renovaci karoserie a dalších maličkosti, bylo auto podrobeno zevrubné optické i mechanické kontrole, kdy vznikl seznam nutných nákupů, oprav a plánů do budoucna. Vypadal zhruba takto…

  • Nutné:
    • Nové pneumatiky. Michelin PS3.
    • Nové brzdy, kompletní. Instalovaná Feroda+ATE kotouče pískaly.
    • Nové přední tlumiče. Pravý přední tekl.
    • Nová ramena zadní nápravy.
    • Nové gufero diferenciálu. Kapal olej.
    • Nové řemeny v motoru. Staré byly zpuchřelé.
    • Seřízení geometrie.
  • Důležité:
    • Oleje v převodovce, diferenciálu i motoru. Vše Motorex, auto je na něj zvyklé.
    • Nové stěrače, včetně ramen.
  • Ostatní: 
    • Oprava – rozsypané pixely na displejích budíků a rádia.
    • Oprava – auto netopilo, resp. neustále chladilo.
    • Nové světlomety a zadní lampy. Hella.
    • Nové přední mlhovky + odstřikovače světlometů.
    • Nová sada ráfků.
    • Čištění, rozleštění a renovace laku.
    • Přelakování nárazníku a kapoty kvůli oděrkám.
    • Aplikace keramickou ochranou CeramicPro.
  • Do budoucna:
    • Spousta vizuálních věcí a maličkostí. O těch později, až na ně přijde řada.

Ačkoli jsem sehnal extrémně zachovalý kus, bylo hned po nákupu jasné, že mě menší investice nemine. S tím jsem ale počítal a dokonce se na ni těšil, protože mě hřála vidina projektu renovace a uvedení do nejlepšího možného stavu. Takže když se začaly shánět díly a peníze začaly plynout, měl jsem z toho upřímnou radost. Moje cashflow trochu menší.

Inu… pacient :).