Vzhledem k seznamu oprav a věcí k řešení je nasnadě, že se M5 v průběhu krátké doby podrobila servisním úkonům. Některé z nich jsem se snažil realizovat sám, typicky nákup pneumatik nebo opravu rozsypaných pixelů na displejích. Zkušenější říkali, ať se do displejů nepouštím a využiju služeb zkušených mágů z BMW komunity, ale řekl jsem si, že to prostě musím zkusit.

Objednal jsem si na webu opravnou sadu za pár euro, nakoupil nářadí a dal se do boje. O týden později jsem potupně vezl rádio i budíky doporučenému expertovi, který následky mého snažení za pár dní dal dohromady. Pixely znovu fungovaly a svět byl krásnější.

V mezičase jsem pořídil adaptér MyCarly, abych byl schopen číst alespoň základní diagnostické kódy auta a mohl tak podporovat svou vlastní paranoiu o rozpadu vozidla na prvočástice.

Ani nákup pneumatik se neobešel bez komplikací, protože jsem se překlepl v jednom čísle a objednal si vyšší profil přední pneumatiky. Což jsem samozřejmě zjistil až pár dní poté, co jsem na nich úspěšně jezdil a podivoval se, proč mi začal blbnout tempomat a čidlo ABS hlásit chybu. A tak jsem je musel koupit znovu, tentokrát už správně… Co na to říct :).

M5 posléze odjela do „lázní“, aby se podrobila důležitým servisním zásahům ze seznamu. Během tohoto času se samozřejmě našlo pár maličkostí, které přišly po cestě, takže celkový výčet úkonů byl o něco delší. Nic dramatického, nicméně auto dostalo vše, co bylo i nebylo třeba, například sadu nových ráfků, které byly původně v plánu na vzdálenější budoucnost. Ihned poté se vůz přesunul do detailingového studia na renovaci laku. Je s podivem, jak profesionální umytí a několikanásobné leštění dokážou vytáhnout z 18 let starého laku notnou dávku lesku a hloubky. Finální nástřik keramikou už byl jen třešničkou na dortu.

Ačkoli jsem dostával průběžně fotky z průběhu prací, byl jsem v šoku z toho, jak moc se auto změnilo. Dalo by se říct, že jsem si prožíval nákup M5 znovu, protože jsem přebíral v podstatě úplně jiné auto. Na slunci se karoserie leskla jak zrcadlo, motor tiše předl, nová kola svítila, světlomety jakbysmet a celé auto zářilo. Byl bych přísahal, že má stejnou radost jako já.

Po cestě domů jsem se kochal a užíval si každý kilometr. A ještě více jsem se těšil na další úkony, které autu provedu, protože co si budeme povídat – ještě stále nejsme u konce. M5 si zaslouží víc :).