Ve výčtu dílů jsem zapomněl na jeden detail. Tím je nová řadící páka. M5 má “jednokusovou” řadičku, tedy kožené čalounění kulisy a samotná hlavice tvoří jednolitý celek. Páka má osvětlení hlavice páky, resp. schématu rychlostí. Po letech provozu samozřejmě páka vykazovala patinu, ale byla nezničená, nepotrhaná a celkově zachovalá. To mi nicméně nezabránilo v nákupu nové :).

Spousta M5 má páku vyměněnou za novější/menší a většina lidí, aspoň co jsem viděl, instaluje hlavice a kulisy z M-paketu. Na rozdíl od originál M5 páky jsou M-paket kusy tvořeny dvěma součástkami – kulisou řazení a Mkovou hlavicí. Problém je, že obě komponenty po nasazení nedoléhají k sobě a mezi hlavicí a kůží je cca 5-8 mm mezera. Nehledě k tomu, že hlavice páky nesvítí.

Originál díl má číslo 25112282402 a je stále k sehnání. Páka tedy přišla v malé krabičce a nezbývalo, než ji vyměnit. Postup je velmi jednoduchý – prsty je třeba vyzvednout čalounění kulisy tak, aby vycvaklo z rámečku v konzole. Poté je třeba odpojit konektor napájení podsvícené hlavice. A potom je třeba prostě za hlavici vzít a táhnout směrem nahoru tak, aby se překonal odpor zarážky a páka vycvakla. Pro ulehčení je fajn sednout si na loketní opěrku s nohama zapřenýma do podlahy, zařadit čtyřku kvůli náklonu páky a pak táhnout. U mě to šlo celkem snadno, páka se pustila na druhý pokus.

Pak stačí nasadit novou páku a tlakem (či malou ránou) ji docvaknout do držáku. Není třeba se bát, že byste hlavici nasadili křivě – tyč páky má vybrání, do které hlavice zapadne. Pak stačí připojit konektor a zacvaknout kulisu zpět do středové konzole. Práce na 5-7 minut maximálně, efekt dramatický :).