Další z věcí, které nebyly vizuálně či funkčně zcela 100%, byly exteriérové lišty, boční blinkry, nástupní prahy a těsnění dveří. Lišty i prahy za sebou měly 18 let služby a ačkoli nebyly nijak zničené, své nejlepší časy měly za sebou. Totéž se týkalo těsnění dveří, resp. vstupních otvorů, na karoserii. Místy se objevily praskliny, u řidiče bylo těsnění protržené.. Blinkry byly v zásadě OK, ale pravý byl lehce zateklý a špinavý. No a nakonec osvětlení SPZ či spínač víka kufru, kde guma vzdala svou integritu a rozpadla se na tři kusy. Přišel tedy čas je vyřešit.

Lišty jsou jen vizuálním doplňkem, přesto dotváří celkový vzhled auta. Jde o tři kusy plastu na každé straně auta, které tvoří boční linku od předního blatníku, přes dveře, až k blatníku zadnímu. Nezbytnou součástí je samozřejmě emblém ///M5.

Prahy, tj. kusy černého plastu, které kryjí nástupní hranu auta a zároveň fungují jako pojistka těsnění, byly samozřejmě okopané a jinak opotřebované. Ačkoli nejsou prahy ničím zajímavé, v součtu všech věcí, které definují zážitek z nástupu do M5, tvoří jednu důležitou část.

Blinkry asi nemá smysl vysvětlovat :). Spínač kufru a lampičky nad SPZ jsou též jasné.

No a nakonec těsnění mají praktický význam, neboť drží vodu vně auta a zároveň těsně doléhají na vybavení interiéru, čímž kryjí spáry jednotlivých komponent. Vnější strana je gumová, interiérová potom pošitá černým „sametem“. Zajímavostí je, že se dodávají v obřích krabicích.

Nad výměnou jednotlivých komponent jsem strávil zhruba 2 hodiny čistého času, přičemž nejhorší ze všeho byla samozřejmě těsnění. Demontáž je otázkou několika málo vteřin, ovšem nazout nové těsnění tak, aby se oba konce sešly přesně na milimetr, to dá fušku. Těsnění je totiž třeba tak trochu presovat (chcete-li „hňácat“) tak, aby gumy bylo na daném místě pocitově více. Pokud to člověk neudělá, zbyde po setkání obou částí překryv cca 8-10 centimetrů.

Výměna spínače kufru oproti očekávání vyžadovala částečnou demontáž vnitřního čalounění a menší pikantérie mě čekala u výměny zadních nástupních prahů. Holt ne všechno existuje ve formě návodu na YouTube či diskuzních fórech :). Ale o tom v článku s postupem.

Nakonec se i přes všechny komplikace dané mou neznalostí všechno povedlo, což mi vylepšilo náladu dramaticky, stejně jako autu. Aspoň jsem o tom přesvědčen.