blog & pics

Update: nové separátory (+ postup) a závěr sezony 2017

Před třemi týdny se přišlo na to, že hadice k olejovým separátorům mají svůj život za sebou. Ten kus pryže totiž musí být pevný a pokud se smrští či zmáčkne, musí se okamžitě vrátit do původního stavu. No a to se u těch starých nestalo. Díly dorazily už před téměř dvěma týdny, takže jsem se do úkolu hned pustil.

Práce to není nijak složitá, nicméně celý set ke zpracování olejové mlhoviny čítá několik součástek:

  • 2x olejový separátor
  • 2x horní hadice
  • 2x spodní hadice
  • 2x gumovou zátku do tělesa sání
  • 4x stahovací pásky

Protože pro výměnu spodních hadic je nutno demontovat termostat, na což nemám vybavení ani odvahu, a navíc jsou prý spodky vyztuženy výpletem, pustil jsem se pouze do výměny samotných těles separátorů a horních hadic. Práce to není nijak složitá, byť je díky nedostatku místa a nutnosti přesného usazení součástí o zábavu postaráno, takže jen ve zkratce:

  • Odpojit konektory na obou vahách vzduchu.
  • Uvolnit stahovačky na ústí přívodu vzduchu do motoru.
  • Vycvaknout pojistky vzduchových filtrů.
  • Sundat obě hadice a během toho opatrně vycvaknout kabel k vahám.
  • Uvolnit stahovačky na obou hadicích k separátorům a sundat je. Dávat pozor, aby uvolněná páska nespadla do útrob motorového prostoru.
  • Vyndat spadlou stahovačku. Ideál tyčka s oboustrannou lepicí páskou.
  • Uvolnit dva kusy 10mm šroubů, co drží každý separátor.
  • Kvedláním vyndat oba separátory. Je nutno zespoda páčit a zároveň táhnout. Ideálně i s pryžovými návleky.

Jakmile je všechno venku, neuškodí očistit všechno, co je v dosahu. Montáž je potom přesně opačný postup.

  • Na ústí separátoru navléknout gumový návlek.
  • Zasunout spodní vyústění do spodní hadice a lehce přitáhnout pásku.
  • Nasunout separátor do sání a soustavným tlakem a lehkým kvedláním ho zasunout až nadoraz.
  • Zašroubovat 10mm šroub a dotáhnout.
  • Nasadit stahovačky na hadice k separátorům a hadice nasadit. Stahovačky utáhnout. Včetně těch spodních, pokud již není hotovo.
  • Nasadit trubky sání a nacvaknout kabel k váze vzduchu. Zacvaknout klipsny na airboxech. Utáhnout stahovačky.
  • Zacvaknout konektory vah.

Hotovo.

No a protože je listopad, přišel čas na zazimování auta, neboť pochybuju, že by bylo dostatečně hezky na to, aby vyjelo znovu na silnice. A kromě toho je třeba hlídat kilometrový průběh. Po dokončení výměny dílu tedy přišel čas na umytí, vysušení a ošetření všech částí karoserie a kol.

V rámci interiéru a kůže jsem (kromě luxování) vsadil na osvědčenou kombinaci kondicionéru pro jemné kůže (Saphir) pro šedivé povrchy, a zároveň těžkotonážního konzervačního a vyživujícího oleje na boty (Red Wing Boot Oil) na povrchy tmavé. Tenhle mix se mi během sezony skvěle osvědčil a kůže vypadá stále skvěle.

No a nakonec přišel poslední start a uložení do garáže. Před nasazením plachty jsem ještě vypnul US DRL (denní svícení), protože mi světelný modul hlásil občasnou závadu dálek (nemusí s tím souviset, ale uvidíme).

Během zimy ještě párkrát připojím nabíječku a budu se těšit na jaro 2018. Už aby tu bylo.

Previous

Nové díly

Next

Momentka #13

4 Comments

  1. Jan Krbec

    Dobrý den.
    Minulý víkend kamarád koupil E39 M5 1999. Auto dojelo cca 300 km po vlastních naprosto bez problémů. Potom přišla nejspíš Velká chyba kterou jsem způsobil při mytí auta. Namočil jsem motorový prostor hadicí potom rozmydlil košťatkem a oplachul. Auto cca 5 minut po tom na první brknuti chytlo a v pohodě běželo i reakce na plyn byla OK. Potom proběhla kratší projížďka cca 3km během ni se auto údajně zaclo hádat v nízkých otáčkách cca do 2000. Auto chcípnul nastartoval a vše se zdálo O.K. Dale auto par hodin stalo a po té ujelo zhruba15 km , mezi tím bylo několikrát zastaveno a nastartováno. Dle kamarádovích slov jelo bez problémů. Stalo další 2 hodiny zhruba po té nechtělo nastartovat.Jen startér točil. Druhy den ráno nastartovalo a jelo kus v pohodě potom se zaclo opět hádat bylo opět zastaveno. Den po té majitel zkušenosti několikrát nastartovat a nic. Někdo mu doporučil odpojit váhy vzduchu a nic. Potom jsem to zkusil ja a auto chytlo na brnk. Na volnoběh auto běželo čiště a v pohodě, při přidání plynu se auto hádalo zhruba do 2000 otáček po té opět čistý chod. Na palubním počítači se objevuje nápis V1 NO COMM. Předchozí majitel zhruba před 1000km nechal celý motor přeměřit, přetěsnit a seštelovat u Odetun Brno.

    Když by jste měl nějakou představu o tom co se děje, budu rad za Vaši odpověď .

  2. m5e39cz

    Zdravím – inu, stane se. Takhle od boku si netroufnu hádat.. V ideálním případě napíchnout na diagnostiku a načíst. Vzhledem k množství modulů a elektroniky v autě bych se ale možná přikláněl k potížím s kabeláží a obecně elektrikou.

    Nezapomínejme, že auto má 8 škrtících klapek řízených elektronicky, plyn je elektronický, totéž celý motor management. Oplachovat motorový prostor není v takovém případě úplně ideální postup :).

  3. m5e39cz

    Poptal jsem se u expertů a odpověď je – voda v kontektoru na VANOS1 jednotce. V případě nouze doporučím servis Schmiedmann v Liberci, kde je mechanik, co už stavěl několik M5 motorů :). Odpověď s VANOSem je od něj.

  4. Jan Krbec

    Díky moc .

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén