blog & pics

Update: Panel klimatizace

V jednom z předchozích článků jsem říkal, že po koupi auto netopilo. Diagnostika posléze odhalila, že je chyba v klimapanelu, kde odešel motorek u vrtulky, která nasává vzduch z interiéru kvůli měření teploty. Tím pádem se uvnitř panelu teplota odvíjela nikoli podle kabiny, ale podle vzduchu, který se držel na místě a zahříval se provozem jednotlivých přístrojů.

Coby zkušený teoretický harcovník jsem věděl, že nová součástka stojí daleko přes 20 tisíc korun a že eBay a další servery jsou plné stejných panelů za zlomkové částky. Zároveň jsem věděl, že součástky fungují na bázi plug-n-play, čili stačí jeden modul vyhodit a druhý nasadit. Jen to musí být správný typ, přičemž jsou prioritně pouze dva – jeden z tlačítkem MAX a druhý s tlačítkem REST. Můj byl REST, takže jsem po nějakém tom hledání odkudsi z Litvy objednal na eBayi starší klimapanel za necelé 4 tisíce i s poštovným. O den později mi BMW znalý kamarád vynadal, proč kupuju takhle drahé součástky, když stejná věc se na CZ trhu pohybuje v ranku do 1000 korun. Chybama se člověk učí, že…

Panel dorazil do 2 dnů a protože se časově sešel s návratem opravených budíků a rádia, pustil jsem se jednoho odpoledne do obnovy interiéru. Při té příležitosti jsem odstraňoval elektroinstalaci zabudovaného antiradaru, který přišel s autem.

Jako všechny úkony, které člověk dělá poprvé bez původních elektrikářských znalosti, mi celá operace trvala asi dvě hodiny, což bylo primárně způsobeno panickou opatrností, abych něco někde nezničil. Ve finále ale všechno dobře dopadlo, budíky, rádio i panel klimatizace byly na svém místě a dráty antiradaru odstraněny. Sestavil jsem zpět odstrojené součásti palubní desky a kochal se výsledkem. Krása.

Nový panel klimatizace byl na místě a zbývalo jen jízdou ověřit, zda už konečně topí. Při další příležitosti jsem zjistil, že auto sice začalo topit, ale distribuce vzduchu není ideální. Jinými slovy z horních výdechů neustále vanul ledový vzduch, zatímco zbylá ventilace normálně topila.

Následným průzkumem a diagnostikou jsem zjistil několik chyb, z nichž jsem za pomoci zkušenějších vydedukoval, že panel sice přišel z E39, ale z jiného modelu a existuje šance, že se kódováním napáruje na moje auto. Protože jsem stihnul kromě MyCarly v mezičase pořídit i kabel s diagnostickým a kódovacím softwarem, načetl jsem panel a zjistil, že pochází z auta s naftovým motorem a nezávislým topením.

Náprava byla dílem několika málo okamžiků – stačilo nechat jednotku topení s vadnými parametry přepsat výchozími hodnotami z auta. Od chvíle, kdy panel dostal správné parametry, topení i chlazení funguje bezvadně.

Previous

Náklady na údržbu M5

Next

Postup: jak vyndat panel klimatizace (a rádia)

2 Comments

  1. panel topeni

    zdravim, mohu dostat prosim kontakt na Vas do emailu, mam trosku podobny problem s panelem topeni. diky moc

  2. M5E39

    Mailová adresa je v pravém sloupci webu :).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén