Pro letošní jaro jsem si vyšetřil jen maličkosti, které jsem chtěl v domácích podmínkách řešit. A tím byly nové bezpečnostní pásy vpředu a potom motor stahovačky ve dveřích řidiče.

Oproti všem očekáváním je výměna pásu veskrze prostá. Člověku k tomu stačí jen velký torx a 17mm klíč. No a trochu trpělivosti a opatrnosti se sundaváním plastů na B sloupku. Nic víc. Není třeba vyndavat sedadlo, ani provádět žádné jiné montážní sebevraždy.

Po loňské zkušenosti s přílišnou sebedůvěrou, která zapříčinila opakovaný nákup plastových nášlapů, jsem k demontáži plastů přistupoval poměrně opatrně :). Nicméně i s polovičním odstrojením dveřních těsnění a jejich opětovnou instalací jsem jednu stranu zvládnul za zhruba 20-25 minut.

Levý pás řidiče, který vykazoval mírnou únavu v navíjení, už zase běhá jako zamlada. A pravý se měnil jen proto, aby nebyly rozdíly v patině. Jinými slovy, aby byly stejné.

A když už jsem byl v ráži, rozhodl jsem se vyměnit motor stahovačky v řidičových dveřích. Moje M5 je vybavena dvojitými skly, která jsou těžší než standardní, a tudíž s nimi má stahovačka a potažmo pak její motor, o trochu více práce. A u řidiče, kde se očividně s oknem manipulovalo nejvíce, už motor v horní úvrati okna mlel z posledního.

Nevím proč jsem si myslel, že motor stahovačky bude volně přístupný po odstrojení čalounění. Samozřejmě nebyl. A další vnitřnosti dveří ukázaly, že se nevyhnu ani odstrojení airbagu, reproduktoru a kabeláže, ale zároveň budu muset naprosto sundat vodo/parotěsnou plenu. O chvíli později jsem zíral na mechanismus stahovačky a věděl, že mě nemine vyndání celého skla a celé konstrukce, protože motor je uchycen na desce, která končí u horní hrany dveří, a navíc je namontován z té nepřístupné strany. Bezva!

Trvalo mi skoro 2 hodiny, než jsem to celé dal dohromady, za což může jednak moje neznalost a také potom jeden nepovolitelný a ožvýkaný šroub na stahovačce. Veselé momenty, kdy jsem nasadil zpět okno, nechal ho volně ležet v mechanismu, aby se při pohybu a dojezdu vzhůru samo “posunulo” na správnou pozici, abych pak zjistil, že v horní poloze úchyty neutáhnu a posléze sledoval, jak při sjezdu dolů zůstalo sklo nahoře, zatímco úchyty nikoli, ani nezmiňuju. Vlastně je zázrak, že jsem to celé sestavil zpátky bez úhony či poškození čehokoliv :).

Třešničkou na dortu je fakt, že nový motor má se sklem úplně stejné množství práce jako ten starý… Inu, hlavně že je zase něco nového ;).