S ostudou koukám na blog, že se tu dlooouho nic nedělo. Téměř rok. Pravdou ovšem je, že se díky COVIDu během času mnoho nestalo, nicméně sezóna začíná, takže se pojďme podívat, co se chystá…

2020

Poslední záznam hovoří o řidičském tréninku s Honzou Červenkou. Kromě toho jsme stihli v létě 2020 zajet na klasický výlet do Rakouska, projet pár tamních okresek a po cestě přes Německo zpět zjistit, že v rychlostech 200+ km/h hvízdá čelní sklo. To bylo měněno před téměř 3 lety a tudíž je jasné, že auto za uplynulý čas takhle rychle necestovalo, neb mě zvuk překvapil. 😀 Mimo jiné z toho plyne, že jsou pravděpodobně špatně nastavené stěrače, resp. jejich základní poloha, protože do auta neteče, okno nevrže ani nepraská a bylo tedy nejspíš nainstalované správně. Od října 2020 bylo auto klasicky zazimováno v garáži.

2021

První start po pěti měsících proběhl minulý víkend, kdy nad Prahou zavládla jasná obloha a slunce. Díky omezení cestování jsem tedy se Stařenou jen obkroužil město, ujel zhruba 60 kilometrů, zkontroloval zvuky, možné úniky, kvalitu jízdy, kondici motoru (pořád dobrý!) a tak dále. Na slunci jsem též prohlédl karoserii, protože ať člověk chce nebo ne, jsou místa, která už budou vyžadovat péči stran koroze. A tím se dostávám k letošnímu servisnímu plánu.

Servisní to-do list

Letos, i díky omezením, bude servis probíhat později než obvykle. Čeká nás také STK a emise. Soupis bude pro letošek stručný.

  • Náplně (oleje, filtry, vzduchové filtry), klasická výměna po roce, ačkoli od minulé údržby auto najelo jen 2500 km.
  • Karoserie – na pár místech se začínají tvořit bublinky v laku, popř. se začíná objevovat rez:
    • Podběhy a prahy – kontrola, vyvaření, oprava.
    • Víko kufru – 2 místa, kde jsou bublinky (zámek a roh u světla) – oprava. Možná koupím nové víko kufru. 😀
    • Hrdlo nádrže – časté místo, bohužel též nejhorší možné na řešení potíží. Na sváru mezi usazením hrdla nádrže a bokem auta je souvislá řada bublinek. Zatím to není klasická rez, ale dříve nebo později přijde. A to nechci.
    • Detailní kontrola zbytku karoserie a nosných prvků, případná oprava.
  • Zadní tlumiče – diagnostika/test, popř. výměna.
  • Výměna předpínačů bezpečnostních pásů vpředu. Už je mám ve skříni více jak 2 roky, tak už je načase.
  • Při té příležitosti rozborka/sborka sedadla řidiče. Při určitých situacích sedadlo vydává nespecifické lupnutí. Ačkoli drží, neviklá se, ani se nijak nepohybuje, zvuk je to nepříjemný.
  • Vyřešení hvízdajícího čelního skla – pravděpodobně usazení stěračů v základní poloze.
  • Obnovení úchytů a kotviček na zadním platu, včetně rolety. Drnčí a cvaká.
  • Obnova/refresh keramické ochrany v AutoAteliéru Liberec.
  • Dotažení výfukového potrubí – mírný profuk za katalyzátory.
  • STK+emise.

A co dál?

Z hlediska investic a údržby pravděpodobně nic. Všechny klíčové komponenty byly měněny v uplynulých letech. Na motor stále nechci sahat, protože jezdí, nekouří, nežere (nad obvyklou míru) olej, necvaká, nemlátí a obecně nevyluzuje žádné podezřelé zvuky.

Z hlediska používání vozu uvidíme, jak bude vypadat epidemický režim a jestli se letos vůbec člověk někam dostane. Pokud ano, vyrazíme zase někam na výlet do ciziny. V opačném případě aspoň párkrát projedeme místní kotliny, aby se Stařena projela. Let’s see.