Ačkoli venku řádí koronavirus a počasí se mění ze dne na den, máme za sebou první projížďku. Už tedy tři týdny zpět.


Autu zcela nepochopitelně zdechla v garáži rok stará baterie. Nepochopitelně proto, že před měsícem jsem byl do auta uložit novou zásobu olejů, které přijdou na výměnu během dubna, a auto fungovalo bez potíží. Vím, že E39 mají nějaký malý odběr neustále, ale stejně mě to lehce překvapilo.

Ke slovu tedy přišly kabely a výkon alternátoru v mém denním vozidle. Po pěti minutách osmiválec S62 naskočil na první drcnutí, a vyrazili jsme. Tradiční cvakání hydroštelů přestalo po zhruba 3 kilometrech a Stařena se svezla asi 50 km kolem Prahy. Když už pro nic, tak pro dobití baterky určitě. I pár fotek jsme zvládli udělat.

Plány pro letošek

Nic velkého. Pravidelný servis nás čeká v dubnu (pokud korona neřekne jinak), udělá se olej, filtry, zkontroluje se auto a popřemýšlím o nových gumách. Stávající jsou z roku 2016 a po dvaceti tisících km mají už jen zhruba 2-3 milimetry. Hlavně vzadu. S mým nájezdem asi není třeba je promptně měnit, ale zase kdyby náhodou zapršelo nebo jsem někam vyrazil…

Pokud vyjde čas, opět navštívíme Auto Atelier v Liberci kvůli obnově keramické vrstvy na karoserii, nicméně tím to letos končí. Stařena je v kondici a nemám potřebu nic dalšího aktuálně řešit.

Ale uvidíme, třeba se něco najde. 🙂