U příležitosti 50. výročí existence ///M divize jsme loni v létě se Stařenou vyrazili do Mnichova. Což je ostatně ta největší a možná jediná porce kilometrů z loňského roku. 😀

Briský M5 Owners Club svolal přes Sretena zhruba 50 aut ze všech koutů Evropy. Akce to byla rozhodně památná a atmosférou skvělá. Protože nějaké sáhodlouhé rozepisování nemá význam, odložím si tu jen pár bodů a několik fotek (ze 700). 😀

  • Dorazilo celkem 50 M5, přičemž většina byla z UK, další potom ze Švédska, Dánska, Islandu (přeplňovaná M5 se 650+ PS), Chorvatska, Itálie, Německa a dalších. Z Čech jsem dorazil jenom já. Muldix psal, že by jel, ale nevyšlo mu to časově.
  • Je podstatné říct, že na většině podobných akcí se ve skupině prakticky vždy najde „kokot“. Tady tomu tak nebylo (sebe nepočítám :D), všichni byli v pohodě, v klidu, průřez 20-60 let věku, prostě neuvěřitelná pohoda.
  • Navíc dorazil Sreten, který byl v obležení celý víkend. Já, protože jsem hardcore introvert, jsem si s ním jen udělal selfie a jinak ho nechal být. Měl tam zábavy ažaž.
  • Během diskuzí účastníků se řešilo vše kolem aut, od náhradních dílů, úprav, cen, servisu a všeho dalšího, co s nimi souvisí.
  • Většina aut si vezla v kufru náhradní díly, což mě pobavilo. Nejčastější součástkou byla palivová pumpa a hned první večer jsem v hotelových garážích našel jedno auto na heveru, s frajerem najetým pod autem s nářadím. 🙂
  • Akce byla vícedenní (Nordschleife, muzeum Porsche a Mercedesu ve Stuttgartu), já dorazil pouze na víkend do Mnichova, kde jsme s podporou BMW Classic navštívili nejdřív akci Cars & Coffee a posléze zaparkovali auta u BMW muzea. Přímo na terase naproti BMW Welt. To samozřejmě vyvolalo spoustu zvědavosti okolních návštěvníků a všechny M5 si užily zaslouženou pozornost.
  • Součástí programu byla i návštěva muzea a zákulisí BMW Welt (automatizované podzemní garáže atd.). Večer se potom pokračovalo neformální „párty“ v centru města.
  • Druhý den jsme se přesunuli do Dingolfingu, kde v BMW fabrice kdysi M5 přišly na svět. Kromě skvostného oběda a milých maličkostí od BMW jsme se dočkali spanilé jízdy skrz tichý výrobní areál, což bylo super zajímavé, a také hromadné fotky na testovacím polygonu. Já už poté vyrazil k domovu.

V každém případě jsem rád, že jsem na akci byl. Bylo to hrozně fajn. A mám neskromný dojem, že Stařena vypadala ze všech aut téměř nejlépe. 😀