Rok se s rokem sešel a blog zeje prázdnotou. Pardon! Nicméně…

Ani letošní jaro jsme nevynechali standardní servis. Ačkoli loni Stařena najela nějakých cca 1000 km (o části z nich se zmíním v dalším článku, který tu dlužím už od července), měnil se standardně jen olej a filtry. K tomu ještě běžná zevrubná prohlídka důležitých součástí.

Letos jsem přidal na seznam položek ještě demontáž olejové vany a kontrolu sítka u olejové pumpy. Kvůli kontrole možných kusů bordelu, špon, zbytků vodítek rozvodů atd. Dobrá zpráva je, že sítko bylo úplně čisté, stejně jako olej a sedliny na dně olejové vany. Mechanik to komentoval s tím, že „takhle medovej olej ještě z motoru nevypouštěl“. Aby ne, po těch pár kilometrech, ha!

K tomu bylo potřeba udělat novou STK, která, jak jinak, prošla bez závad. Je tedy zase na dva roky klid.

Loni jsem zmiňoval možnou výměnu spojky. Inu – stále zabírá nahoře a stále neklouže. Vzhledem k množství sezónních kilometrů jsem usoudil, že ještě další rok přežije a pokud ne, tak se vymění, až to zkrátka bude potřeba.

Servis proběhl v dubnu a zcela překvapivě od té doby Stařena sedí v garáži. Ale léto je tu, takže to nebude na dlouho…